lite poker:)

8/3

50 kr 10 manna.

Körde 2 sit and goes bord 50 kronors men gick sådär..

Kände mig inte sugen på spela ens och sen så uppgraderades min data automatiskt. så den stängdes av mitt i allt :S

Fick för lite marker tackvare det och var tvungen o gå all in några gånger. Klarade mig 1 lr 2 rundor men blindsen var för höga. Så blev 5:a

På det andra blev jag 7:a . tröttnade lite kan man säga så försökte ta mig lite blinds. Så gick all in. Hade A10 i hjärter o fick syn på 44. Flopp 5h 6h 3s. Såg inte bra ut då. Turn Qk o river 2R så jag åkte ut bara sådär.. Bad play Hehe

20 kr 30 manna.. Gick lite knackigt fram men lyckades vinna lite små potter så gick hyfsat. Blindsen höjdes väldigt snabbt eftersom de var en blixt bord. Men lyckades komma 5:a och med lite tur hade ja kommit längre.. Blev j utvidgad till en all in som ja inte kommer ihåg min hand på. Så bra spelat rätt igenom tkr jag.

20 kr 5 m . körde på och var chip leader nästan hela tiden tills headsupen.. Förlorade en pott som gjorde att jag kom ner till 1000 marker. Då var blindsen 100/200 men lyckades vände med en A3 mot AJ och sen fick ja 49 i R o han hade 55 o prickade 9:an lite turligt. Sen vann jag med Qr 5h. Big blind var på mig. Han höjde innan flopen ja synade bara.. Floppen kommer 6r Qk 8k . Då går jag all in. Och han följer med, med sina 6h 7r . Turn r4 och rivern 9s. Vann där med turren och en bebis casting ^^


9/3

Spelade en 20 kr turre med över 600 pers.. kom på 32:A plats.

Handen ja åkte på var följande. Blev lite ivrig och höjde 4 k på A4R och sedan gick en all in med AQ tänkte efter ett tag. Hade 8 k kvar då och blindsen var på 1000/2000 och nära på höjjas. Tog ett dumt beslut att gå med mot honom. Han hade tidigare gått all in väldigt ofta så trodde inte han hade nått överdrivit. Men men. Floppen kommer 9s As 7h i följd av Qr och Ah.. Spelade bra igenom hela turren så stör mig lite att jag gör ett sådan hastigt beslut. Hade ju BB så skulle synat och nöjt mig där och kanske fått en bättre chans. Men så är det. Hyfsat nöjd ändå. Bara sista handen som ja ångrar. Men det gör man la alltid.


12/3

Spelade en 20 kr turre. Eller snarare 3. En blixt där jag kom på 19:e och fick typ pengarna tebaka bara.. Sen en annan som ja tröttnade på att ja påbörjade ens så tog en chans all in med AQ. Vet inte vad som kom riktigt.. Förlorade mot en triss i 10 tror jag,.

Sen var det denna då.. Kom på 19:e spelade på bra. Förlorade en pott på all in. Hade AQ och han A9. Och han pricka 9:an. Fick då 3.5 k marker kvar tp. Lyckades dubbla det.. Sen fick ja en hand på JJ och han hade A5. Han sitter på BB så höjer 2000. Blinds 500/1000. Han går med. Floppen kommer 9 5 10. Då går jag all in med ca 4-5 k. och hna synar. På turnen prickar han turligt nog en 5:a till och åker där med ut. Tråkigt men sant. 3 ggr förlora jag på bästa hand men sen prickar de nått kort.. Så är det i pokern. Synd bara att man inte inte kunde få med sig lite av det istället för ha det så mkt imot sig..


15/3
Körde en 20M sit and go. kommer inte ihåg så mkt av den :P men 50 kr buy in i vilket fall.
Spelade på rätt bra och kom aldrig i underläge så att säga. alltså dåligt med marker. är rätt dålig på heads up så kom 2:a och fick bara 300.
körde även en 20 kr turre med ca 377 pers men gick kasst och kom typ på 250:e. :D

18/3

Satt och lirade en liten turnering på ca 177 personer. 20 kr buy in.

Hade ca 3.5 k marker o blindsen var 1000/500 . Gick all in ur ganska dålig position. Alla la sig utom sista som satt med BB och ganska bra övertag med chips. Jag satt på A5 och han 6 9. Tog Iofs en chansning men att bli synad med den handen. Floppen kommer 2-4-A då har han 7% chans o vinna. sen kommer turnen och då kommer en 6 och hans chans ökar till 11% . Riven dycker en 9 upp och jag åker lite snopet ut och kommer på 17:E plats.

Tkr inte jag spelar dåligt när jag väl spelar. kommer oftas väldigt långt men jag har inte det där lilla xtra som krävs för o vinna de lite större beloppen. kanske turen eller vad det nu är :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

boring!!!

2009-03-19 @ 20:55:01
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du haft en härlig dag :) allt väl?

2009-03-19 @ 20:58:35
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0